TOPIC: Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 06 Jun 2014 10:53 #1

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
  • Thank you received: 45

BMW roept alle R 1200 RT model 2014 terug binnen.

Er is een probleem vastgesteld met het dynamisch ESA systeem.

Read more...
The administrator has disabled public write access.

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 06 Jun 2014 11:13 #2

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 06 Jun 2014 12:00 #3

• de klein
  • de klein's Avatar
  • Junior Member
  • MG Griso 8v 1200SE en BMW R100 zijspan
  • Thank you received: 1
OOOOOOOOOOOO, I love my GUZZIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
GRISO Diavolo Nero

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 06 Jun 2014 12:44 #4

• Jopet
  • Jopet's Avatar
  • Premium Member
  • Kymco Xciting 500 Ri ABS
  • Thank you received: 8
En die BMW-rijders maar altijd op mijne kap zitten :dry:

Lees onderstaand artikel maar eens, zo zie je maar dat elk merk wel zijn problemen kan hebben....

BMW heeft een serieus probleem met de begin dit jaar geïntroduceerde R1200RT. De Duitse motorfabrikant heeft eigenaren van het 2014 R1200RT model opgeroepen om niet meer met de motor te rijden, vanwege een mogelijk probleem met de achtershock bij motoren die met het ESA elektrisch geregelde veersysteem zijn uitgerust.

De Duitsers mogen de naam hebben Grundlich te zijn, maar dat de Duitsers in de praktijk veel van de Japanners kunnen leren wees begin dit jaar nog Amerikaans onderzoek uit, waar BMW voor wat betrouwbaarheid betreft het slechtst uit de bus kwam. Onderzoek van het toonaangevende Consumer Reports magazine onder 4.680 lezers wees begin dit jaar uit dat eenderde van de BMW’s in het onderzoek in de onderzoeksperiode naar de dealer voor reparaties moest. Het onderzoek ging over nieuwe motoren in de periode 2009-2012.

Opmerkelijk daarbij is dat het vaak niet om de minste reparaties gaat: de verkoop van de tweede generatie S1000RR moest zelfs volledig worden stilgelegd, nadat op het Spaanse Motorland Aragon een S1000RR op het rechte stuk was geploft omdat de drijfstangbouten niet waren geborgd. Als gevolg van het oliespoor dat de BMW trok kwam een achteroprijdende circuitrijder te overlijden.

Het huidige probleem met de R1200RT is minder extreem, maar serieus genoeg voor BMW om haar klanten op te roepen om de fiets voorlopig maar even in de garage te laten staan. Tenminste, als het een 2014 model met ESA is. De 2014 R1200RT ESA heeft namelijk een probleem met de achtershock, waar de inwendige plunger mogelijk niet goed is gemonteerd.

BMW dealers gaan contact opnemen met de getroffen klanten om het probleem op te lossen.

www.motorfreaks.nl/n...ijden.html

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 50 & Honda MT 50 als 50cc motorfiets -
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 06 Jun 2014 16:39 #5

• iron gonzo
  • iron gonzo's Avatar
  • Moderator
  • Triumph Trophy SE
  • Thank you received: 7
breek mij de bek niet open over de nieuwere modellen van BMW.
ze verzwijgen nog zoveel...

Ik ben tot nu toe nog altijd ZEER ZEER tevreden met mijn overstap naar :triumph: :banan:

Ik heb de gok gewaagd als BMW "freak"
Ik zou het iedereen aanraden om toch te kiezen voor een ander merk. Ga testen en alles vergelijken (ook kosten nadien enz...) met al wat uw goesting is en stijl dat je zou willen.

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 06 Jun 2014 16:50 #6

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
Ik heb het toch al eens geschreven. BMW wordt gekocht zonder nadenken, maar door te volgen en in te zijn. (Nee ni iedereen is zo, da weet ik, maar meerderheid wel.) geld trouwens ook voor de auto markt

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 06 Jun 2014 18:01 #7

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
hehehehe, ik modereer ni :P

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 20 Aug 2014 11:22 #8

• zwiep
  • zwiep's Avatar
  • Junior Member
  • bmw gs
  • Thank you received: 5
Penguin wrote:
Ik heb het toch al eens geschreven. BMW wordt gekocht zonder nadenken, maar door te volgen en in te zijn. (Nee ni iedereen is zo, da weet ik, maar meerderheid wel.) geld trouwens ook voor de auto markt

bwa, bmw maakt prachtige tot in de puntjes afgewerkte motoren,wat de problemen ermee betreft, daar kan je wel eens gelijk in hebben, ik heb me voor de eerste keer een bmw aangeschaft, na een testrit, niet omdat het een bmw is, maar omdat het het plezante ding is waar ik mee reed, en ik kan al wat vergelijken :-) over kleine dingen is nagedacht, bv automatisch afslaan van pinkers.... niet veel andere merken bieden dit aan, variokoffers -> héél handig, terwijl bv bij de rechtsereekse concurent van de gs, de triumph exploren de koffers onpraktisch zijn en maar wat hangen te bengelen (voor de stabiliteit volgens triumph)zitten de koffers van de gs strak langs het frame, kan je ze afnemen zonder dat je storende uitsteeksels laat hangen
maar eerlijk is eerlijk, ik had meer vertrouwen in mn japanese brommer als het om bedrijfszekerheid gaat, waarschijnlijk teveel horrorverhalen gelezen op allerhande forums.
lof aan alle vrouwen met kleine borsten ....dan moet je wel in hun ogen kijken

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 20 Aug 2014 12:43 #9

• wolfrider-toerbaard
  • wolfrider-toerbaard's Avatar
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
  • Thank you received: 16
qoute "bv automatisch afslaan van pinkers.... niet veel andere merken bieden dit aan "

Weet ik zo niet hoor, mijn Harley heeft dit bijvoorbeeld wel.... :cheer:

Heb 3 bmw's gehad gedurende 23 jaar , enkel van de K-serie was ik tevreden.
Met mijn boxer teveel problemen gehad....
rudy
ac50 ac100 gt550 gs1000s k100rt k100rs r1150r
bandit 1250 + fxdwg + r1150gs

facebook wolfrider/toerbaard
Last Edit: 20 Aug 2014 12:46 by wolfrider-toerbaard.

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 21 Aug 2014 19:16 #10

• guust
  • guust's Avatar
  • New Member
  • Moto Guzzi Norge
Hier ook ex bmw rijder (r1150r rockster, gelimiteerde versie). Op zich geen problemen gehad op 20000 km die ik ermee gereden heb... behalve dan het schakelen die niet echt super te noemen is ivm een japanner.
Heb nu al een goei 2 jaar een moto guzzi norge waar ik toch ook al bijna 20000 km met gereden heb. In 1 woord super, schakelt als boter(vergelijkbaar met japanner) en rijdt vrij sportief voor een toerbak, verbruik 5.5 a 6.2 l/100km en is zo stabiel als een trein, zelfs bij 180 km/u rolbag en koffers volgeladen. 600 km rijden en niet gebroken afkomen is ook een voordeel! Niet te vergeten, het geluid is suuuupppppppppppeeeeeer met de originele uitlaat. Guzzi's hebben een zeer typerend geluid.

Terugroepactie BMW 2014 R 1200 RT 21 Aug 2014 20:58 #11

• tbone
  • tbone's Avatar
  • Junior Member
  • F800GS Rallye-KLX450R-Beta 450RR
  • Thank you received: 1
Uit het officiële persbericht van BMW: "...This is a precautionary measure which BMW Motorrad is taking in the interests of customer safety based on a supplier report."

Laat die 'supplier' dan net uit Italië komen,nl.Marzocchi... :banaan:
Time to create page: 0.448 seconds