Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: Honda Africa Twin

Honda Africa Twin 19 May 2015 17:56 #1

• V GS
  • V GS's Avatar
  • Elite Member
  • Brol met wielen
  • Thank you received: 25
Last Edit: 19 May 2015 18:20 by V GS.
The administrator has disabled public write access.

Honda Africa Twin 19 May 2015 22:52 #2

• bikerdady
  • bikerdady's Avatar
  • Senior Member
  • Thank you received: 15
Dat hoogpoterig gedoe. ik snap het nog altijd ni :sick:
grtz manu :suz:

Honda Africa Twin 20 May 2015 00:57 #3

• catbustingdog
  • catbustingdog's Avatar
  • Senior Member
  • BMW K1200Lt
  • Thank you received: 6
hier van 't zelfde, ikke ne vent gelijk nen boom, maar serieus kort afgezaagd!
Niet storen, ben al gestoord genoeg!

Honda Africa Twin 20 May 2015 08:19 #4

• wolfrider-toerbaard
  • wolfrider-toerbaard's Avatar
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
  • Thank you received: 16
Denk in de toekomst toch aan zulk soort motor,
genre africa twin, tenere 1200 of 660 , suzuki v-strom 1000 en dergelijke...
Zie mij dat ooit nog kopen :cheer: .
rudy
ac50 ac100 gt550 gs1000s k100rt k100rs r1150r
bandit 1250 + fxdwg + r1150gs

facebook wolfrider/toerbaard

Honda Africa Twin 20 May 2015 09:49 #5

• Nickel
  • Nickel's Avatar
  • Elite Member
  • Honda VFR1200X Crosstourer
  • Thank you received: 27
Er zitten veel Honda liefhebbers te wachten op een nieuwe Africa Twin. De ouwe Afric twin is een icoon bij Honda.

Zelf rij ik met een Crosstourer en die is inderdaad volledig voor de weg gemaakt (allé voor de gewone motorrijder dan toch, wat JP er allemaal mee kan en doet is geen referentie voor de "normale mens" ;) )

Wat die hoogpoter betreft kan de beenlengte inderdaad je een beetje parten spelen. Ik ben ook maar 1,74m en heb inderdaad geen overschot. Maar het rijdt inderdaad wel heerlijk zo'n hoogpoter, alleen al door de zithouding. Voor mij waren de Tenere 1200 (nog de eerste versie, heeft ondertussen update gehad), de Triumph Xplorer en de Crosstourer kandidaat. Ik heb op dat moment ook de Kawa 1400 GTR gaan proberen welke ook leuk reed maar mijn hart ging toch uit naar de Crosstourer ipv de echte tourder zoals de Kawa.

Dat de Triumph niet verder aan de tand werd gevoeld was volledig te wijten aan het te belachelijk voor woorden overname bod dat ik kreeg voor mijn Deauville 700 van vijf jaar oud met 75000 km van de Triumph dealer in Wevelgem. Ik denk dat de geupdate versie van de Tenere 1200 op de dag van vandaag ook een serieuze kandidaat zou zijn.

Maar ik wijk af zekers. Veel concreets over die Africa Twin en hoe hij er echt zal uit zien is er nog niet hé. Ik kijk er wel naar uit in ieder geval.
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de moto, liefst nen Nonda.

Honda Africa Twin 20 May 2015 14:40 #6

• wolfrider-toerbaard
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
Zou een 1000 cc worden en uiteindelijk erg lijken op het eerst voorgestelde prototype.

indefinitelywild.giz...1704644496
rudy

Honda Africa Twin 20 May 2015 20:09 #7

• bikerdady
  • bikerdady's Avatar
  • Senior Member
  • Thank you received: 15
Ik heb uitgebreid de v-strom gaan testen.De kwestie motorisch laat ik int midden.
Het is gewoon die zit houding.En het heeft niks met het merk van wat dan ook te maken.
Je zit zo recht als kaars,die armen precies een meter uit elkaar....
Neenee niks voor mij. Geef mij maar een sport-toermachine.....

Honda Africa Twin 20 May 2015 21:22 #8

• Nickel
  • Nickel's Avatar
  • Elite Member
bikerdady wrote:
Het is gewoon die zit houding.....
Je zit zo recht als kaars,die armen precies een meter uit elkaar....
Neenee niks voor mij. Geef mij maar een sport-toermachine.....

Tjah, is zo'n kwestie van you love it or you hate it waarschijnlijk hé. Gelukkig maar dat we niet allemaal met hetzelfde willen rijden, anders reden we allemaal met een Geriatrische Stoel ;)
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de moto, liefst nen Nonda.
Last Edit: 20 May 2015 21:23 by Nickel.

Honda Africa Twin 21 May 2015 07:34 #9

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
  • Thank you received: 45
wolfrider wrote:
Denk in de toekomst toch aan zulk soort motor,
genre africa twin, tenere 1200 of 660 , suzuki v-strom 1000 en dergelijke...
Zie mij dat ooit nog kopen :cheer: .
Hier van't zelfde. Als ik ooit mijnen boot beu wordt, dan zal het iets in die aard zijn. Touring en zeker racing zegt me niets. Of nen oldie om rond de kerktoren de bollen :)
Last Edit: 21 May 2015 07:36 by Penguin.

Honda Africa Twin 09 Aug 2015 16:03 #10

• wolfrider-toerbaard
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
Laatste info uit motorsite :

promotalk van Honda natuurlijk, maar lijkt toch zeer interessante motor.

Honda onthult met trots de verdere technische details over de CRF1000L Africa Twin, die eind 2015 in heel Europa in de Honda-showrooms zal staan. Net zoals zijn beroemde voorgangers is de CRF1000L Africa Twin goed uitgerust voor het echte avontuur, met een krachtige motor en een dynamisch chassis, klaar om de wereld te veroveren, zowel op de weg als offroad.

Van bij de start van het CRF1000L Africa Twin-project was er één motorfiets die constant model stond met zijn evenwicht tussen gebruiksvriendelijkheid, stabiliteit en rijgedrag, zowel op het asfalt als op onverhard terrein: de rudimentaire XRV750 Africa Twin. Deze legende bleek een waardevolle maatstaf te zijn, zelfs tegenover het uitgebreide aanbod aan hedendaagse avontuurlijke motorfietsen. De nieuwe Africa Twin heeft geen enkel onderdeel gemeen met zijn gelijknamige voorvader, maar erft wel het karakter en de spirit die de XRV750 Africa Twin zo goed maakten.

De avontuurlijke aanpak begint bij de motor, die moet presteren zowel op het terrein als tijdens lange wegreizen en alle gebruiksomstandigheden daartussen. De 1000 cc grote parallelle tweecilindermotor van de CRF1000L Africa Twin steunt zwaar op Honda’s offroad race-ervaring met de competitiemachines CRF250R/450R en CRF450R Rally en maakt

gebruik van hetzelfde compacte Unicam-cilinderkopdesign met vier kleppen. Een lichtgewicht nokkenas – gegoten van dezelfde materialen als bij de CBR1000RR Fireblade – bedient de kleppen, terwijl twee bougies per cilinder het brandstof-luchtmengsel in elke verbrandingskamer doen ontvlammen.

Dankzij zijn krachtige en lineaire vermogen en koppel biedt deze motor bij elk toerental onmiddellijk respons, begeleid door een aangename en karaktervolle diepe brom wanneer hij in de toeren klimt. Een 270° gefaseerde krukas zorgt voor een karakteristieke krachtsontplooiing en verschaft een uitmuntend gevoel voor achterwielaandrijving. Tweeassige primaire balansassen drukken trillingen de kop in.

De beperkte hoogte van de krachtbron draagt bij tot een uitstekende bodemvrijheid van de CRF1000L Africa Twin – nog zo’n typisch kenmerk van een rasechte allroadmotorfiets. De motoronderdelen zijn ook slim georganiseerd met het oog op een dynamisch én esthetisch effect. De waterpomp is ondergebracht in de behuizing van de koppeling, terwijl zowel de olie- als waterpompen aangedreven worden door een gezamenlijke balansas. Ook het ontwerp van het ondercarter, waarin de olie wordt opgeslagen en de drukgevoede pomp is ondergebracht, draagt bij tot de compacte afmetingen van de motor.

De lichte en tegelijk robuuste zesversnellingsbak maakt gebruik van hetzelfde schakelvorkdesign als de CRF250R/450R om vlotte schakelovergangen te verzekeren. Een slipkoppeling controleert de aandrijving bij het vertragen en terugschakelen, waardoor de koppelingshendel zich op elk schakelmoment vlot laat bedienen.

Voor het chassis van de CRF1000L Africa Twin werd gestreefd naar drie belangrijke eigenschappen waarin de oorspronkelijke XRV750 uitblonk: offroadprestaties, het comfort van een toermotor en de wendbaarheid van een geweldige allrounder of pendelmotor.

Een stalen semidubbel wiegframe biedt een perfect evenwicht tussen stabiliteit bij hoge snelheden – ook volledig geladen – en echte offroadcapaciteiten, wendbaarheid en pure kracht. Gewichtscentralisatie – met onderdelen, zoals de batterij, die aan de achterkant van de cilinderkop zit – draagt bij tot een laag zwaartepunt.

De omgekeerde Showa-vorken met lange veerweg zijn volledig instelbaar en uitgerust met dubbele radiaal gemonteerde 4-zuigerremklauwen van Nissin en zwevende wave-remschijven van 310 mm. De veervoorspanning van de Showa-achterschokdemper kan hydraulisch versteld worden. Net zoals de CRF450R Rally is de CRF1000L Africa Twin zowel voor- als achteraan uitgerust met spaakvelgen van 21/18 duim, geschoeid met 90/90-21- en 150/70-18-banden.

Conform zijn designthema van ‘onbreekbare lichtheid’ wordt de stijl van de Africa Twin gekenmerkt door een minimum aan koetswerkelementen in een stoere en lichte structuur die de rijder niet alleen beschermt tegen weersinvloeden, maar ook een slank en wendbaar gevoel biedt. De dubbele koplampen verwijzen naar de kenmerkende look van het origineel en de zithoogte kan 20 mm versteld worden. In combinatie met de zuinige motor garandeert de grote brandstoftank van 18,6 liter een rijbereik van 450 km.

Om de algemene elektronica af te stemmen op alle mogelijke gebruiksomstandigheden, zowel op de weg als offroad, biedt het HSTC-systeem (Honda Selectable Torque Control) drie controlestanden, terwijl de bestuurder het ABS-systeem voor het achterwiel kan uitschakelen.

De CRF1000L Africa Twin zal verkrijgbaar zijn met vier kleurencombinaties: CRF Rally, Tricolore, Zilver en Zwart.

RF 1000L Africa Twin vanaf (BTW + BPM incl.):

NL :13.890€

Be/Lux :12.190€

Optioneel DCT (DCT) for adventure

Honda’s unieke DCT-versnellingsbak (Dual Clutch Transmission) zal optioneel verkrijgbaar zijn op de CRF1000L Africa Twin. Dit systeem wordt ondergebracht in een gewoon carter, zodat de DCT-versies niet breder zijn dan de andere.

De DCT-versnellingsbak beschikt over de manuele standaardmodus, waarbij de rijder kan schakelen met behulp van trekschakelaars aan het linkse handvat, en twee automatische standen. De D-stand verschaft het beste evenwicht tussen zuinigheid en rijcomfort. De herziene S-modus biedt de keuze uit drie verschillende schakelpatronen: S1, S2 en S3.

Natuurlijk is de DCT-versnellingsbak ook volledig uitgerust om te functioneren in een avontuurlijke omgeving, met offroadfuncties die worden geactiveerd door middel van de G-schakelaar op de rechterkant van het instrumentenpaneel. De verschillende standen van de G-schakelaar verbeteren de trekkracht en besturing van de motorfiets – die bijzonder belangrijk zijn bij offroadrijden – door het slippen van de koppeling tijdens het schakelen te beperken.

Een nieuwe functie van het DCT-systeem is de hellingdetectie, waarbij het schakelpatroon wordt aangepast aan de hellingsgraad om in alle omstandigheden optimale controle te bieden.

rudy

Last Edit: 09 Aug 2015 16:54 by wolfrider-toerbaard.

Honda Africa Twin 09 Nov 2015 08:32 #11

• wolfrider-toerbaard
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
rudy

Honda Africa Twin 09 Nov 2015 09:08 #12

• Nickel
  • Nickel's Avatar
  • Elite Member
Ik moet vrijdag voor onderhoud naar de Honda dealer. Benieuwd of er daar al ene zal staan. Indien wel zal ik hem toch eens goed van dichtbij bekijken :-O

Honda Africa Twin 09 Nov 2015 13:59 #13

• francky
  • francky's Avatar
  • Senior Member
  • Thank you received: 8
bikerdady wrote:
Dat hoogpoterig gedoe. ik snap het nog altijd ni :sick:

Awel, dat zit heel gemakkelijk, ook op heel lange ritten.

Het straalt sportiviteit uit zonder een uiterst oncomfortabel racemonster te zijn,

Heeft veel bagageruimte zoals een echt reisbeest maar is vele lichter, en in vele gevallen ook vele goedkoper.

In samenvatting, ik heb zo'n hoog ding (KTM Adventure) en mijn volgende zal hoogstwaarschijnlijk weer zoiets worden.

Honda Africa Twin 09 Nov 2015 15:54 #14

• V GS
  • V GS's Avatar
  • Elite Member
  • Brol met wielen
  • Thank you received: 25
Vind het ook zalig zo een hoogpoter, alleen moeder de vrouw minder. Ze vind de duozit een hele uitdaging om erop te geraken.
Grtz Marc

Honda Africa Twin 09 Nov 2015 23:16 #15

• francky
  • francky's Avatar
  • Senior Member
V GS wrote:
Vind het ook zalig zo een hoogpoter, alleen moeder de vrouw minder. Ze vind de duozit een hele uitdaging om erop te geraken.
Grtz Marc

dat klinkt bekend :lol:

Honda Africa Twin 19 Nov 2015 10:52 #16

• catbustingdog
  • catbustingdog's Avatar
  • Senior Member
  • BMW K1200Lt
persoonlijk vind ik zo'n "hoogpoter" helemaal "NO GO" dit vooral dank zij mijn korte "pootjes" en, ik heb mezelf niet gemaakt natuurlijk!

Honda Africa Twin 02 Dec 2015 20:34 #17

• francky
  • francky's Avatar
  • Senior Member
catbustingdog wrote:
persoonlijk vind ik zo'n "hoogpoter" helemaal "NO GO" dit vooral dank zij mijn korte "pootjes" en, ik heb mezelf niet gemaakt natuurlijk!

een ingebouwd ladderke misschien? :lol:

Honda Africa Twin 09 Dec 2015 14:24 #18

• catbustingdog
  • catbustingdog's Avatar
  • Senior Member
  • BMW K1200Lt
dan kunde der ook nog steunwielekes bij aanzetten misschien?!?

Honda Africa Twin 10 Dec 2015 09:17 #19

• wolfrider-toerbaard
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
rudy

Last Edit: 10 Dec 2015 09:20 by wolfrider-toerbaard.

Honda Africa Twin 10 Dec 2015 21:59 #20

• francky
  • francky's Avatar
  • Senior Member
Dat ziet er een veelbelovende ontwikkeling uit.

Straf toch, een aantal Jaren geleden was het al supersport wat de klok sloeg. Dit lijkt nu volledig te zijn overgenomen door "hoogpoters.
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 1.171 seconds