Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Advies voor GPS

Advies voor GPS 22 Jun 2014 08:54 #1

• xvs950
  • xvs950's Avatar
  • Senior Member
  • Kawasaki Z1000SX
  • Thank you received: 6
Hi

Ik ben iets minder tevreden van mijn TomTom Rider 5 als het erop aankomt om de routes van anderen te verwerken. Dus ben ik op zoek naar een andere, waarschijnlijk een Garmin Zumo. Maar de vraag is welk model? Ik zie voorlopig drie modellen die in aanmerking komen: 390, 590 of 660.

Elk advies is welkom!

Mvg
Sander
Niets is zeker en zelfs dat niet!
The administrator has disabled public write access.

Advies voor GPS 22 Jun 2014 10:11 #2

• Schalkseruiter®
  • Schalkseruiter®'s Avatar
  • Administrator
  • R1200GSA
  • Thank you received: 14
er zijn pro garmin en pro tomtom dat zal je nog wel merken in dit topic.... Ik heb steeds met de zumo 550 gereden, uiterst tevreden van, er zijn er die er meer dan 10 op 7 jaar stuk hebben gekregen, ik eentje en werkt nog steeds uitmuntend. Tomtom ken ik niet dus spreek ik me er niet over uit.
Heb er al honderden door men handen gehad en van de 3 die je opnoemt vind in de 660 het minst praktische en dan wil ik zeggen dat bij het aansluiten op pc moet steeds het toestel met een zeer onhandig sluitingdekseltje moet gemanipuleerd worden. Heb nu zelf de 590 LM gekocht omwille van zijn functie dat hij zelf 3 routes terplaatse kan maken. Het scherm is ook groter dan de 660 en blijkt me ook beter af te gaan. Een vergelijking met de 550 en 590 dan weer. Op de 550 heb je zijdelingse druktoetsen en vond ik beter tijdens het rijden, 590 is alles touchscreen .Over de werking en degelijkheid kan ik nog niets zeggen. Wel extra functie's zoals weer,bandendruk enz.... gadgets die een ieder naar zijn keuze leuk kan vinden.
Grtz
Schalkse

ps: nog een nette 550 2dehands tekoop ;)
Kawa zxr6-RT1150-GT1200-GSA1200 (RIP)-GSA1200(RIP)-This image is hidden for guests. Please log in or register to see it.

Advies voor GPS 22 Jun 2014 11:44 #3

• Jeroen
  • Jeroen's Avatar
  • Junior Member
  • Triumph Tiger 800XC
  • Thank you received: 1
Ik ben supertevreden van mijn 660, mits je rekening houd met het minpunt dat je het toestel steeds moet openmaken als je er routes op wil zetten, maar verder alles top.
Afhankelijk van je behoeften zou ik nu een 390 of 590 kopen, de 590 kan iets meer maar als je die functies niet gebruikt moet je er geen geld aan uitgeven.
De exacte verschillen zullen wel ergens op het net staan. ;)
Quitters never win. Winners never quit.

Advies voor GPS 22 Jun 2014 13:31 #4

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
  • Thank you received: 45
Ik begin meer en meer mijn android foon te gebruiken, samen met osmand.
Schermen van smartphones zijn tegenwoordig groot genoeg, manieren om ze aan het stuur te bevestigen ook.
De betere modellen zijn ook water en stof bestendig, dus extra hoes is voor deze ook niet nodig.
mp3, telefoongesprekken en route meldingen allen via 1 BT kanaal, dus ook daar geen gedoe meer.

Osmand werkt prima met GPX tracks en routes, en je kan kiezen of je alle route punten wil passeren of niet.
Herberekenen durft soms wel eens mis te lopen, daar blijft mijn tomtom de koning in.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een nieuwe GPS ga kopen als mijn rider stuk is, maar definitief overstap naar de smartphone.

Advies voor GPS 21 Aug 2014 05:42 #5

• hla
  • hla's Avatar
  • New Member
  • BMW R1200RT
  • Thank you received: 3
Een gsm die waterdicht is???
Rij met plezier en geniet.

Advies voor GPS 21 Aug 2014 06:46 #6

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
hla wrote:
Galaxy S5 bv.
Maar je hebt waterdichte hoesjes speciaal voor op de fiets of motor

Advies voor GPS 21 Aug 2014 08:44 #7

• Effem
  • Effem's Avatar
  • Senior Member
  • KTM 1190 Adventure
  • Thank you received: 8
En wat met afleesbaarheid, stroomvoorziening, bediening met handschoenen ? Is dat ook OK op de motor ?
Last Edit: 21 Aug 2014 08:44 by Effem.

Advies voor GPS 21 Aug 2014 08:46 #8

• wolfrider-toerbaard
  • wolfrider-toerbaard's Avatar
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
  • Thank you received: 16
hla wrote:

Mijn 2e gsm is nu weeral naar de botten,door en door nat geworden maandagavond op
de motor.Die zakken van de richa c-charge zijn echt niet waterdicht :pinch:
Heb hem volledig gedemonteerd en gedroogd , maar batterij zal er zowieso aan zijn vrees ik.gsm zelf misschien ook ?
Daarom eens rondgekeken naar een solied waterdicht exemplaar.
Terechtgekomen bij Caterpillar , op het werk hebben we daar zware bulldozers van , maar maken blijkbaar ook soliede , stof- en waterbestendige gsm's .
Bestand tegen een val van 1.8 meter hoog en 30 minuten waterdicht 1 meter diep !! :-O

Precies wat ik nodig heb :cheer: .
Ook mediamarkt verkoopt waterdichte gsm's :Profoon, zouden aan dezelfde specificaties voldoen , zien er iets minder solied uit.
Misschien dat ik er één van deze twee koop ?

Het gaat voor mij dan om de basismodellen , maar ze zijn er ook in smartphone-versie

Als gps blijf ik bij de zumo 550
rudy
ac50 ac100 gt550 gs1000s k100rt k100rs r1150r
bandit 1250 + fxdwg + r1150gs

facebook wolfrider/toerbaard
Last Edit: 21 Aug 2014 11:10 by wolfrider-toerbaard.

Advies voor GPS 21 Aug 2014 09:50 #9

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
Effem wrote:
En wat met afleesbaarheid, stroomvoorziening, bediening met handschoenen ? Is dat ook OK op de motor ?
Mijn scherm van de S5 en de voorganger S4 zijn groter dan de tomtom :)
Stroomvoorziening via USB blok van highwayhawk: www.rad.eu/nl/c/p/36...-5v-2a.htm
Bediening van scherm is ok. Je kan de gevoeligheid van het scherm aanpassen bij een S4 en S5. Doch, prutsen met dat ding, zij het nu een gps van garmin/tomtom of een smartphone doe je toch beter als je aan de kant staat.

Advies voor GPS 21 Aug 2014 10:21 #10

• Effem
  • Effem's Avatar
  • Senior Member
  • KTM 1190 Adventure
  • Thank you received: 8
En is die USB-aansluiting dan geen zwak punt wat betreft waterinsijpeling ?
Wat betreft prutsen aan het ding, ik zit er toch regelmatig op te tokkelen onder het rijden. Altijd stoppen vind ik geen optie.

Mijn Zumo550 doet het nog goed, maar ik blijf uitkijken naar wat de opvolger zou worden. Aan de opvolgers bij Garmin is er altijd wel iets wat me stoort...

Advies voor GPS 21 Aug 2014 10:26 #11

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
tot nu toe niet nee.Maar ik bol amper als het regent, en alles blijft redelijk droog achter de batwing.
De usb aansluitingen gebruik ik ook voor de gopro.
Momenteel staan zowel de tomtom als de smartphone nog aangesloten. Eens nieuw hoesje voor de S5 er is, denk ik dat de TT er af gaat, en later op de 2dehands.be zal staan
Last Edit: 21 Aug 2014 10:27 by Penguin.

Advies voor GPS 21 Aug 2014 10:29 #12

• zwiep
  • zwiep's Avatar
  • Junior Member
  • bmw gs
  • Thank you received: 5
ik heb de 55O gehed voor verschillende jaren,nu sinds twee jaar de 660, deze is inderdaad onhandig om routes op te zetten, ook vond ik op de 550 de mogelijkheid om een grote kmateller te laten zien handig wat ik dan mis op de 660
maar em doet wat hij moet doen.
wat betreft waterdichtheid van een smartfone.... ik heb ergens een artikel gezien , nooit meer nat, waarbij ze onder water de smartfone bedienden, evenals een boormachine laten draaien en of een gloeilamp laten branden onder water.
waar je dit product kan kopen weet ik niet, maar leek echt wwel heel spectaculair
lof aan alle vrouwen met kleine borsten ....dan moet je wel in hun ogen kijken

Advies voor GPS 21 Aug 2014 16:16 #13

• madam zwiep
  • madam zwiep's Avatar
  • Junior Member
  • triumph tiger 800
  • Thank you received: 2
zwiep wrote:
ik heb de 55O gehed voor verschillende jaren,nu sinds twee jaar de 660, deze is inderdaad onhandig om routes op te zetten, ook vond ik op de 550 de mogelijkheid om een grote kmateller te laten zien handig wat ik dan mis op de 660
maar em doet wat hij moet doen.
wat betreft waterdichtheid van een smartfone.... ik heb ergens een artikel gezien , nooit meer nat, waarbij ze onder water de smartfone bedienden, evenals een boormachine laten draaien en of een gloeilamp laten branden onder water.
waar je dit product kan kopen weet ik niet, maar leek echt wwel heel spectaculair

bedoel je smartPHone? :lol: :lol: :P
If God had wanted people to give blow jobs, he wouldn't have given them teeth. :lol:

Advies voor GPS 21 Aug 2014 16:34 #14

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
Lap, da moette hebben se. Uw madam da u hier ook al komt verbeteren :D ;)

Advies voor GPS 21 Aug 2014 20:09 #15

• 2wheeler
  • 2wheeler's Avatar
  • Senior Member
Hallo Sander

als het enkel erom gaat routes en toeren om te zetten van Garmin naar TT probeer het toch met Tyre of met het tool van deze website.

Ik persoonlijk heb iets meer succes met Tyre, hier zijn de routes beter omgezet. Natuurlijk is dat iets moeilijker tijdens een treffen - of je hebt je Laptop bij je. Maar als je dan denkt dat je - tijdens een treffen meteen de juiste route op je Garmin krijgt - dan zal je soms bedrogen uit komen. Dus je hebt dan het zelfde probleem als dat waarvan je hier af wilt.

Dus wikken en wegen - en veel succes bij je beslissing.
Last Edit: 21 Aug 2014 20:12 by 2wheeler.

Advies voor GPS 21 Aug 2014 20:21 #16

• guust
  • guust's Avatar
  • New Member
  • Moto Guzzi Norge
heb 4 jaar een garmin zumo550 gehad en nu reeds een 3 tal jaar TRIPY 2.

Routes rijden verlopen nu 100 procent juist zoals de originele route... tenzij als de gebruiker een fout gemaakt heeft bij het uittekenen natuurlijk. Grote voordeel is ook zelfs als zet je de herberekening aan dat hij je altijd naar het dichtsbijzijnde punt op de route terugzet en niet zoals garmin een eigen route gaat creeren naar het eindpunt. Bij obstakels tijdens de rit geraakt je altijd makkelijk terug op de route...

Advies voor GPS 21 Aug 2014 21:12 #17

• StefaanH
  • StefaanH's Avatar
  • Elite Member
  • FJR 1300 A
  • Thank you received: 25
guust wrote:
en niet zoals garmin een eigen route gaat creeren naar het eindpunt.

Dat is niet helemaal juist dacht ik. Garmin zal de kortste of snelste route naar het eerstvolgende waypoint op de route berekenen, en dus niet meteen naar het eindpunt. Tenzij uw route geen waypoints bevat natuurlijk ....
SS 50 Z > CB 50 J > CM 125 T > CX 500 C > VF 1100 C > Magna 650 > CBF 1000 A > FJR 1300 A > FJR 1300 A

Re:Re: Advies voor GPS 21 Aug 2014 22:11 #18

• zwiep
  • zwiep's Avatar
  • Junior Member
  • bmw gs
guust wrote:
heb 4 jaar een garmin zumo550 gehad en nu reeds een 3 tal jaar TRIPY 2.

Routes rijden verlopen nu 100 procent juist zoals de originele route... tenzij als de gebruiker een fout gemaakt heeft bij het uittekenen natuurlijk. Grote voordeel is ook zelfs als zet je de herberekening aan dat hij je altijd naar het dichtsbijzijnde punt op de route terugzet en niet zoals garmin een eigen route gaat creeren naar het eindpunt. Bij obstakels tijdens de rit geraakt je altijd makkelijk terug op de route...
ooit es achter iemand gereden met een tripy ... heeft me doen besluiten er gene aan te schaffen :-D
lof aan alle vrouwen met kleine borsten ....dan moet je wel in hun ogen kijken

Advies voor GPS 22 Aug 2014 11:26 #19

• wolfrider-toerbaard
  • wolfrider-toerbaard's Avatar
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
  • Thank you received: 16
[quote="Penguin"
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een nieuwe GPS ga kopen als mijn rider stuk is, maar definitief overstap naar de smartphone.[/quote]

Kan die tegen de trillingen die je onvermijdelijk hebt op de motor ?
rudy
ac50 ac100 gt550 gs1000s k100rt k100rs r1150r
bandit 1250 + fxdwg + r1150gs

facebook wolfrider/toerbaard
Last Edit: 22 Aug 2014 11:26 by wolfrider-toerbaard.

Advies voor GPS 22 Aug 2014 12:14 #20

• Penguin
  • Penguin's Avatar
  • Administrator
  • Suzuki Intruder 1500VL
Daar heb ik helemaal nog geen problemen mee gehad.
Gisteren nog eens uitgetest, met te kleine houder en dus wa spelen met rekkerkes om gsm op plaats te kunnen houden.
1 nadeel is er wel: te veel licht op en je ziet te weinig. Daar zit em wel een groot verschil met scherm van gps en gsm
Time to create page: 0.059 seconds