Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
  • Page:
  • 1
  • 2

TOPIC: tyre

tyre 11 Aug 2014 09:00 #21

• Nickel
  • Nickel's Avatar
  • Elite Member
  • Honda VFR1200X Crosstourer
  • Thank you received: 27
wolfrider wrote:
Over mapsource versus basecamp kunnen we blijven discuteren denk ik........ :unsure:

Inderdaad, en we zitten hier zelfs niet in het zever café :mrgreen:

Ik gebruik al 7 jaar mapsource met mijn zumo 550. Nu we een 340 hebben gekocht in het voorjaar voor mijn madam hare moto heb ik mij ook een beetje moeten verdiepen in basecamp. Hoe zal ik het zeggen, 't is anders ;) :mrgreen:
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de moto, liefst nen Nonda.
The administrator has disabled public write access.

tyre 11 Aug 2014 16:55 #22

• Schussboelie
  • Schussboelie's Avatar
  • Junior Member
  • KTM 1190 Adventure R
  • Thank you received: 1
Effem wrote:
Wie gewoon is met Mapsource te werken, zal dat gemakkelijker vinden dan Basecamp, en andersom geldt hetzelfde.
Wat een boutade, dat geldt toch voor alles?
Wie kan skiën zal zich beter thuis op ski's dan op een snowboard en andersom, zowel daaruit afleiden dat één van de twee beter is dan het andere of dat ze evenwaardig zijn is wel héél kort door de bocht.

Ik ben begonnen met Mapsource, overgeschakeld naar Basecamp, twee weken doorgebeten en niet meer omgekeken.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space -- No Fear
Last Edit: 11 Aug 2014 17:03 by Schussboelie.

tyre 11 Aug 2014 17:59 #23

• Jopet
  • Jopet's Avatar
  • Premium Member
  • Kymco Xciting 500 Ri ABS
  • Thank you received: 8
Schussboelie wrote:
Effem wrote:
Wie gewoon is met Mapsource te werken, zal dat gemakkelijker vinden dan Basecamp, en andersom geldt hetzelfde.

Ik ben begonnen met Mapsource, overgeschakeld naar Basecamp, twee weken doorgebeten en niet meer omgekeken.

Idem hier, je moet durven die knop omdraaien en wat nieuwe dingen leren en heb ondertussen ondervonden dat bepaalde dingen zelfs gemakkelijker gaan in Basecamp.

Toen ik in Tsjechië zat vorige week zat enkel Mapsource op de laptop en geen Basecamp, het eerste dat ik toen deed was Basecamp er op zetten en zo mijn routes verder gemaakt, had zelfs geen goesting meer om het met Mapsource te doen....

We zijn gewoonte beesten en stappen niet graag af van iets dat we kennen maar af en toe moet je eens op je tanden kunnen bijten en dan lukt het wel.

BTW even on topic, Tyre gebruik ik dus ook hé maar veel minder dan vroeger gewoon omdat Basecamp zoveel verbeterd is ;)
Ik gebruik het eigenlijk vooral om routes om te zetten.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 50 & Honda MT 50 als 50cc motorfiets -
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS

tyre 11 Aug 2014 18:32 #24

• Effem
  • Effem's Avatar
  • Senior Member
  • KTM 1190 Adventure
Schussboelie wrote:
Effem wrote:
Wat een boutade, dat geldt toch voor alles?
Wie kan skiën zal zich beter thuis op ski's dan op een snowboard en andersom, zowel daaruit afleiden dat één van de twee beter is dan het andere of dat ze evenwaardig zijn is wel héél kort door de bocht.
Shussboelie, heb ik ergens gezegd dat de ene beter is dan de andere ? Of dat ze even goed zijn ?

Ik zeg toch gewoon, zoals Jopet ook zegt, dat we over het algemeen gewoontebeesten zijn, en ons houden aan wat we gewoon zijn. En dat geldt inderdaad voor zo goed als alles. Maar soms durven we toch eens de overstap maken, en dan komen we er soms achter dat het andere toch beter is.

Maar voor wat MS-BC betreft, heb ik voor mij de lijn getrokken bij het gps-toestel. Naar wat ik erover gelezen heb, blijkt dat BC en Zumo550 soms minder goed overeen komen, en dat MS en Zumo590 of Zumo350 ook niet best samen gaan. Ik blijf dus bij Mapsource zolang mijn 550 het uithoudt.

En aan Tyre heb ik geen nood. Als ik dan toch een andere routeplanner gebruik, is het ITN Converter, omdat je daar routes mee kan maken op de ViaMichelinkaart.

tyre 11 Aug 2014 23:14 #25

• 2wheeler
  • 2wheeler's Avatar
  • Senior Member
  • Thank you received: 5
Heb mal naar de ITN converter gekeken.

dus opletten bij de downloads - je krijgt er malware gratis bij ;)

was aan begin iets verwarrend

This image is hidden for guests. Please log in or register to see it.

men moet op Editor klikken om naar de map zelf te komen.

Dan moet men rechts boven de keuze van de map maken. Dank Effem is het nu gemakkelijker om routes met Via Michelin karten te maken.

This image is hidden for guests. Please log in or register to see it.

ITN legt ook bij meer uitgezoomde karten de punten meteen op de weg - was voor mij positief verrassend.

Wordt zeker vervolgt - maar kijken wat no zo alles gaat :evil:

:chop:

tyre 12 Aug 2014 11:33 #26

• Effem
  • Effem's Avatar
  • Senior Member
  • KTM 1190 Adventure
2wheeler wrote:
ITN legt ook bij meer uitgezoomde karten de punten meteen op de weg - was voor mij positief verrassend.

Wordt zeker vervolgt - maar kijken wat no zo alles gaat :evil:

Dat is dan verbeterd bij de nieuwste versie, want dat doet hij bij mijn versie nog niet. Maar ik durfde de nieuwtse versie niet downloaden, precies omdat McAfee waarschuwt voor gevaarlijke 'beestjes' :unsure:

tyre 12 Aug 2014 17:37 #27

• 2wheeler
  • 2wheeler's Avatar
  • Senior Member
  • Thank you received: 5
Effem

beetje zoeken - heb het spijtig genoeg niet bewaard - maar er zijn downloads vrij van de beestjes ;)

The following user(s) said Thank You: Effem
  • Page:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.044 seconds