Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: Hoe ga je best te werk als je een route moet maken voor 2 gps-sen

Hoe ga je best te werk als je een route moet maken voor 2 gps-sen 31 Jan 2015 12:19 #1

• Nickel
  • Nickel's Avatar
  • Elite Member
  • Honda VFR1200X Crosstourer
  • Thank you received: 27
Ik verklaar mij nader.
Ik rij met een zumo 550 en mijn vrouwke met een zumo 350.
De mijne werkt best samen met mapsource en die van mijn vrouw met basecamp.

Hoe ga je dan best te werk om met zo min mogelijk werk twee gelijke routes op de 2 garmin gpssen te krijgen zodat ze gelijk blijven en je dezelfde route rijdt?
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de moto, liefst nen Nonda.
Last Edit: 31 Jan 2015 12:20 by Nickel.
The administrator has disabled public write access.

Hoe ga je best te werk als je een route moet maken voor 2 gps-sen 31 Jan 2015 13:28 #2

• StefaanH
  • StefaanH's Avatar
  • Elite Member
  • FJR 1300 A
  • Thank you received: 25
Het eenvoudigste is: maak er een track van. Maar kan een 550 om met tracks?

Anders: maak een GPX in Mapsource voor de 550 , importeer die in Basecamp en zet hem op de 350. Dat zou eigenlijk niks (toch niet veel) mogen schelen.

Voorwaarde is wel dat ge dezelfde kaart gebruikt EN dat uw voorkeuren (BaseCamp vs MapSource) ook identiek zijn. Anders gaat herberekenen fout lopen.

Ge kunt ook combineren: de GPX op de 550 en voor de 350 maakt ge er in BaseCamp een track van. Die gaat dan al zeker niet wijzigen.

Track = spoor
SS 50 Z > CB 50 J > CM 125 T > CX 500 C > VF 1100 C > Magna 650 > CBF 1000 A > FJR 1300 A > FJR 1300 A

Hoe ga je best te werk als je een route moet maken voor 2 gps-sen 31 Jan 2015 13:31 #3

• Schalkseruiter®
  • Schalkseruiter®'s Avatar
  • Administrator
  • R1200GSA
  • Thank you received: 14
Al enkele jaren zet ik routes op gps'en Nickel.
En ja soms heb je toch nog kleine verschillen zelfs in ėėn en de zelfde gps- versie, instelling en kaartversie.
In principe is de kaartversie waarin je werkt het best als deze dezelfde is als van je toestel, of het nu basecamp of mapsource is.
Heb je op beide toestellen dezelfde kaartversie kan je ze gewoon doorsturen naar je toestellen. Zet dezelfde instellingen hetzelfde zoals korte/snelste route ect.....
Heb je verschillende kaartversie dan is het best deze effe te dupliceren, laten herberekenen in de juiste kaartversie en bijtrekken met elastiekfunctie.....

Of zoals Stefaan hierboven zet, een track maken.....
Je mag me steeds bellen
Grtz
Schalkse
Kawa zxr6-RT1150-GT1200-GSA1200 (RIP)-GSA1200(RIP)-This image is hidden for guests. Please log in or register to see it.
Last Edit: 31 Jan 2015 13:37 by Schalkseruiter®.

Hoe ga je best te werk als je een route moet maken voor 2 gps-sen 31 Jan 2015 14:22 #4

• Nickel
  • Nickel's Avatar
  • Elite Member
Bedankt gasten voor de hulp en aanbod.
't zal wel lukken denk ik.
Mogelijks was het verschil in kaartversie vorig jaar op reis tussen de 2 de oorzaak van de kleine verschillen. De kaart voor de 350 was reeds een versie verder dan de kaart voor de zumo 550. Die nieuwe versie bestond toen nog niet voor de 550 en de kaarten voor de 350 werken niet op een 550.
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de moto, liefst nen Nonda.

Hoe ga je best te werk als je een route moet maken voor 2 gps-sen 01 Feb 2015 13:46 #5

• wolfrider-toerbaard
  • wolfrider-toerbaard's Avatar
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
  • Thank you received: 16
Heb zelf al jaren een zumo 550 en daar kun je perfect tracks mee rijden hoor !
Altijd juist en wordt niet herberekend .
rudy
ac50 ac100 gt550 gs1000s k100rt k100rs r1150r
bandit 1250 + fxdwg + r1150gs

facebook wolfrider/toerbaard

Hoe ga je best te werk als je een route moet maken voor 2 gps-sen 01 Feb 2015 14:33 #6

• StefaanH
  • StefaanH's Avatar
  • Elite Member
  • FJR 1300 A
  • Thank you received: 25
wolfrider wrote:
Heb zelf al jaren een zumo 550 en daar kun je perfect tracks mee rijden hoor !
Altijd juist en wordt niet herberekend .

Dan is dat een gegarandeerde oplossing om op beide dezelfde "route" te rijden.
SS 50 Z > CB 50 J > CM 125 T > CX 500 C > VF 1100 C > Magna 650 > CBF 1000 A > FJR 1300 A > FJR 1300 A

Hoe ga je best te werk als je een route moet maken voor 2 gps-sen 16 Aug 2016 10:51 #7

• Nickel
  • Nickel's Avatar
  • Elite Member
Nog eens een oud topic oprakelen.

K zal blijkbaar toch moeten kijken om dit via tracks te doen als ik de route op alle twee wil. Dit weekend naar de Eifel geweest, zelfde kaartversie, alle twee de 2017.1 (550 met NT en 344 met NTU) en toch verschillen bij het rijden. Wat mij wel opviel dat het meer op de door en terug rit was dan op de lokale rit ginder. Op die lokale rit worden er waarschijnlijk wel meer via-punten gezet dat op de lange door- en terugrit wat mogelijks ook makkelijker tot ander resultaat leidt.

Met een track zou dit dus niet gebeuren maar kan je ook geen waypoint (zoals koffiestop en dergelijke ) insteken als ik het goed begrijp.

En maakt het het verschil dat de 550 met NT kaarten werkt en de 340 met NTU kaarten ?

Hoe ga je best te werk als je een route moet maken voor 2 gps-sen 16 Aug 2016 14:28 #8

• stevens-willy
  • stevens-willy's Avatar
  • Junior Member
  • Thank you received: 2
http://forum.gps-expert.nl/index.php

Hier steets de beste uitleg.

Willy
This image is hidden for guests. Please log in or register to see it.
Time to create page: 0.060 seconds