Welcome, Guest
Username: Password: Remember me

TOPIC: tomtom rider 400

tomtom rider 400 29 May 2015 19:41 #1

• francky
  • francky's Avatar
  • Senior Member
  • Thank you received: 8
Ik heb me net zo'n ding aangeschaft. Amai, ook al ben ik heel goed thuis in computertoestanden, echt eenvoudig om dat ding met mijn pc te laten communiceren is het niet zulle.
The administrator has disabled public write access.

tomtom rider 400 31 May 2015 14:22 #2

• Nickel
  • Nickel's Avatar
  • Elite Member
  • Honda VFR1200X Crosstourer
  • Thank you received: 27
wat is het probleem precies? Ben wel geen TomTom kenner maar misschien kan er iemand helpen als je wat meer toelichting bij je probleem geeft
Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de moto, liefst nen Nonda.

tomtom rider 400 31 May 2015 23:02 #3

• francky
  • francky's Avatar
  • Senior Member
  • Thank you received: 8
Nickel wrote:
wat is het probleem precies? Ben wel geen TomTom kenner maar misschien kan er iemand helpen als je wat meer toelichting bij je probleem geeft

Dank je, maar problemen zijn opgelost. Het is alleen vrij ingewikkeld om een account aan te maken op tomtom.mydrive, en een order te plaatsen voor een gratis tyretotravel software, en die ook nog eens geinstalleerd te krijgen op de pc thuis. De instructies zijn verre van precies en er is een en Ander met die tyre software die gewoon nog niet werkt,

Het is bijvoorbeeld onmogelijk om routes te maken in tyre en die over te laden op de tomtom rider400. tyre gebruikt het excuus dat tomtom de rider400 op de markt heeft gebracht voordat ze de software konden afwerken. En dat terwijl ze in alle reclame de official tomtom software zijn.

Dit laatste vind je dan op een helpforum van tyre dat zelf ook nog in beta (dus test) is.

Gelukkig is er een workaround maar ze slagen erin om ook dit verkeerd uit te leggeè. Ze raden je immers aan om de routes op een SD kaart te zetten en die in de tomtom te steken. Her ambetante os dat de rider geen SD poort heeft maar een microSD poort. Wie dus naar de winkel holt om een SD kaart te kopen is eraan voor zijn geld.

Allemaal tamelijk slordig maar de rider400 die lijkt zelf wel best OK.

tomtom rider 400 01 Jun 2015 09:58 #4

• wolfrider-toerbaard
  • wolfrider-toerbaard's Avatar
  • Elite Member
  • suzuki + harley + bmw
  • Thank you received: 16
Niet simpel precies :-? .
Om zulke problemen te vermijden blijf ik zolang die het doet mijn ouwe getrouwe garmin zumo 550 gebruiken.
Zal wel zien als die ooit de geest geeft...
rudy
ac50 ac100 gt550 gs1000s k100rt k100rs r1150r
bandit 1250 + fxdwg + r1150gs

facebook wolfrider/toerbaard
Time to create page: 0.031 seconds